بچینگ پلانت و کاربردهای آن
آیکون واتساپ
TEL: 021-55406939
لوگوی تهران گیربکس
021-55406939   |  09123932617
صفحه اصلی تماس مقالات
تلگرام تهران گیربکس



بچینگ پلانت و کاربردهای آن

بچینگ پلانت که به آن دستگاه تولید بتون آماده نیز می گویند، دستگاهی است که با استفاده از آن مواد تشکیل دهنده بتن را با هم مخلوط و ترکیب می کنند. زمانی که بتن آماده می شود به وسیله تراک میکسر به محل مورد نظر انتقال داده شده و در محل بتن ریزی مورد بهره برداری و استفاده قرار می گیرد که این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.
بچینگ پلانت عموماً در پروژه ها به صورت دستگاهی موقت مورد استفاده قرار می گیرد که می توان تمام تجهیزات و متعلقات آن را پس از اتمام پروژه به پروژه ای دیگر منتقل کرد. به همین جهت است که می بایستی بچینگ پلانت را نزدیک به محل بتن ریزی پیاده سازی کرد، هدف از این کار استفاده بهینه از زمان و مکان است به طوری که به آسانی بتوان از بتن ترکیب شده استفاده کرده و از هرگونه تاخیری در فرایند ساخت و ساز جلوگیری به عمل آورد.
هر بچینگ پلانت عموما نیاز به یک میکسر به منظور ترکیب کردن مصالح، آب، سیمان و سایر ترکیبات دارد که ابعاد و اندازه آن به تناسب پروژه در حال احداث تعیین می گردد.
علاوه بر میکسر، هر بچینگ پلانت دارای یک فیدر توزین مصالح می باشد که برای ذخیره مصالح و توزین دقیق هر کدام از آن ها به کار گرفته می شود. با استفاده از این سیستم می توان بتنی مستحکم و مطابق با اصول ساختمان سازی تولید نمود.
بچینگ پلانت در دو مدل تر و خشک انتخاب می شوند که بسته به فضا و نوع کارکرد آن این انتخاب صورت می گیرد.
در بچینگ پلانت تر، همه مواد و مصالح به شکل همزمان با یکدیگر ترکیب شده و پس از آماده سازی به محل انجام پروژه منتقل می‌شوند. بتنی که از این بچینگ بدست می‌آید به طور کامل یکدست و یکنواخت می‌باشد.
در مقابل، در بچینگ پلانت خشک مصالح و مواد به غیر از آب با یکدیگر ترکیب شده و بوسیله یک تراک میکسر بارگیری می‌شوند و در حین انتقال به محل پروژه آب نیز به آن اضافه می شود
بچینگ پلانت از تجهیزات پرکاربردی ست که صنایع بسیاری وابسته به آن می باشند.بیشترین کاربرد آن را در روزمره در ساختمان سازی مشاهده می کنیم.
انواع بچینگ پلانت بتن
- بچینگ پلانت بتن خشک
همچنین به عنوان یک دستگاه میکسر قابل حمل شناخته می شود. میکسر حمل بتن آماده می شود تا از اقدامات دستی یا دیجیتالی برای دانه بندی و وزن سیمان استفاده کند.
آب را می توان به طور جداگانه وزن کرد، پس از توزین بتن به داخل میکسر حمل و نقل ریخته می شود که به محل منتقل می شود. تمام مواد در طول حمل و نقل به محل ساخت و ساز مخلوط می شوند.آب یا در محل یا در طول حمل و نقل با توجه به وضعیت پلانت یا سایت اضافه می شود.
- بچینگ پلانت بتن مرطوب
همچنین به عنوان یک دستگاه میکسر مرکزی نیز شناخته می شود. میکسر مرکزی نیاز به مخلوط کردن تمام مواد با آب دارد، مواد در یک مخلوط کن قرار داده شده در یک منطقه مرکزی در داخل دستگاه مخلوط می شوند.پس از فرآیند اختلاط، بتن به داخل کامیون حمل و نقل انتقال می یابد که آن را به محل انتقال می دهد. وسیله نقلیه باید سریع حمل شود تا بتن سخت نشود.
- بچینگ پلانت ثابت بتن
همچنین به عنوان یک بچینگ پلانت بتن ثابت شناخته می شود. بچینگ پلانت های ثابت بتن متحدالشکل هستند و دور از محل ساخت و ساز قرار می گیرند.بتن با کمک یک کامیون به محل ساخت و ساز منتقل می شود. تاسیسات بچینگ پلانت بتن ثابت ساده است و ابعاد آنها بزرگتر از بچینگ پلانت های سلولی است.
بچینگ پلانت های ثابت کارکرد فوق العاده ای دارند و بتن مرغوب تهیه می کنند و باید دقت شود که کامیون در زمان مورد نیاز بتن را به محل برساند.در غیر این صورت، بتن شروع به سخت شدن می کند، به این دلیل بتن می تواند به درستی تهیه شده و برای کار آماده شود.
کارخانه های بچینگ بتن ثابت برای پروژه های صنعتی با دهانه های بزرگ و تقاضای زیاد برای بتن مورد استفاده قرار می گیرند.
- بچینگ پلانت متحرک بتن
گاهی اوقات کارخانه بتن ثابت در فاصله ای قرار می گیرد و هزینه حمل و نقل بتن بالا می رود، بنابراین گران می شود.در چنین مواردی، کارخانه های بتن متحرک با مدل های ذخیره سازی فیزیکی، توزین، اختلاط و تخلیه محبوبیت بیشتری دارند.
پس از پیاده سازی دستگاه، پیمانکار می تواند با توجه به نیاز شغلی، ساخت بتن را تغییر دهد.پس از پایان ساخت، این پلانت به سایت های مختلف منتقل می شود.با استفاده از بچینگ پلانت های متحرک بتن در مورد پلانت های ثابت، می توان از حمل و نقل دیرهنگام وانت ها صرف نظر کرد، اما این پلانت بتن از کارایی و قابلیت کمی برخوردار است.
اگر مصالح به درستی وزن نشود، بتن استحکام مشخص شده را نمی گیرد و دوام سازه کاهش می یابد.برای پروژه های در مقیاس کوچک، دسته بندی دستی می تواند انجام شود.

عناوین
دیسک فلزی
انواع لنت ترمز لیفتراک
انواع لیفتراک
سری اول کاتالوگ های شرکت تهران گیربکس به چاپ رسید
دوبه یا بارج چیست
دیسک ها و صفحه جات اصطکاکی
لنت کلاچ
بچینگ پلانت و کاربردهای آن
باند گیربکس اتوماتیک
لنت کلاف بافته شده
ورق لنت کومپو هندوستان
لنت ورق ترمزی
غلطک چیست
ریپر یا خراشنده
درباره ماشین آلات پرس
درباره لودر
مواد بکار رفته در انواع لنت ها
ساختار لنت ترمز
صفحه جات اصطکاکی (انتقال قدرت)
ایمپلر چیست ؟
لنت کلاف تقویت شده با مفتول
لنت پرس لقمه ای
تجزیه و تحلیل انواع کلاچ
لنت های ترمز بافته شده
لنت های پرس
فناوری اتصال و چسباندن صفحه کلاچ و صفحه ترمز
لنت کوبی و تعمیر دوباره آن
مواد اصطکاکی ترمز و کلاچ
درباره شرکت تهران گیربکس
درباره شرکت نیوهلند
درباره برند جاندیر
انواع غلتک ها
تراکتور و انواع آن
صفحه برنزی اصطکاکی
لنت ترمز و انواع آن
گیربکس های دریایی
انواع لودرها و ویژگی آنها
ویژگی ماشین های راهسازی
لنت کلاچ صنعتی
لنت های صنعتی کلاچ
دستگاه پرس و انواع آن
ماشین آلات راهسازی
انواع ماشین آلات راهسازی و ساختمانی
گیربکس های زداف
گیربکس یانمار
قطعات گیربکس های دریایی
گیربکس زداف ZF Gearbox
گیربکس کلارک لیفتراک
تراکتور و انواع آن
ایمپلر واترپمپ دریایی
صفحه کلاچ چیست؟
کلاچ چیست؟
گیربکس چیست؟
تاریخچه لیفتراک
انواع مختلف لیفتراک
لیفتراک چیست؟
اجزای تشکیل دهنده لیفتراک
صفحه آهنی کوماتسو
نمایندگی فروش صفحات فلزی و گرافیتی ALTO